demisencorina-australie.reismee.nl

Amsterdam - Sydney

Zo, daar is het eerste verhaal! Laten we beginnen te zeggen dat we het weer top vinden dat jullie ons allemaal volgen! Meestal doen we de bedankjes aan het eind, vandaag niet. Tijdens dit schrijven is het bij ons zaterdagochtend 6.15 uur. Maar we beginnen eerst bij het begin.

Woensdagochtend vertrokken we rond half twaalf richting Schiphol voor onze trip naar Australië. Na een lekker broodje bij Delifrance vlogen we volgens schema naar Dubai, zo'n 6,5 uur vliegen. Nog best een lange zit. In Dubai liepen we tegen een muur aan, 37 graden midden in de nacht! Omdat we via een transferbus naar de aankomsthal werden gereden maakten we optimaal gebruik van de warmte. Pff, het leek Thailand wel, maar dan nog net iets erger.

In Dubai heerlijk bij de Mc Donalds gegeten. Toch altijd heerlijk vertrouwd. De tijd hadden we iets onderschat, we hoorden de final call voor onze vlucht naar Sydney omroepen, toen we nog relaxed aan het toiletteren waren. Rennen!!!

Het tweede deel van de vlucht verliep prima. We hebben van de 14 uur veel geslapen, gelezen en films gekeken. Wat een luxe trouwens in het vliegtuig. Daar is vooraf niets aan overdreven. Via camera's onder en voor het vliegtuig konden we continue alles bekijken. Zelfs Demis kon continue zijn benen strekken, toch echt wel een verschil met KLM hoor. Ook het eten en drinken onderweg was prima, we kwamen rond het vliegtuig uit ;-).

Eenmaal aangekomen in Sydney waren we behoorlijk gaar maar toch viel het ons nog alles mee. Op naar het hotel. We hebben het onszelf makkelijk gemaakt en hebben een taxi naar het hotel genomen. Prima hotel! Het hotel ligt mooi centraal gelegen in een zijstraat van George ST, een erg drukke en vooral dure winkelstraat.

Vrijdagochtend vroeg op voor het heerlijke ontbijt! We hadden al bonnen gekregen in het hotel om naast het hotel te gaan ontbijten omdat het hotel dit niet verzorgd. Mmm, Oporto, klinkt niet echt als een ontbijt gelegenheid. Het menu was niet ingewikkeld: hamburger, cola, gefrituurde aardappels. Ai, das niet lekker op je lege maag. Corina trok al groen weg bij het idee, Demis probeerde het maar. Op de vraag of er ook iets van toast met jam te krijgen was antwoordde de meneer: we hebben wel mayonaise! Bah!
Corina heeft op de hoek van de straat een ontbijtje geregeld, bij Demis was de burger ook niet echt lekker gevallen. Een goede en frisse start! Dat doen we morgen dus anders ;-).

Na ons heerlijke ontbijtje zijn we naar het Opera House gelopen. Mooi om te zien, het ligt precies op de punt van Sydney, vlakbij de Harbour Bridge. Dit zijn toch wel dè trekpleisters van Sydney. Vanavond gaan we wel even terug voor de avondfoto's. We hadden nog even de hoop dat we Jan zouden zien bij het Opera House maar hij bleek in het Convention Centre te zijn. Morgen gaan we hapje eten samen ;-).

Na onze wandeling zijn we op een hop on/hop off bus gestapt, je weet wel, van de knal rode bussen die met open bovenkant door de stad trekken. Die ja. Wel gemakkelijk want je komt op deze manier langs alle highlights van de stad. Er waren twee routes, de rode voor het centrum van de stad en de blauwe voor de strandroute. Beide hebben we gedaan. Aan het einde van de middag kwamen we aan bij Bondi beach. Een van de bekendste stranden van Sydney. Mooie hoge golven, echt zoals op de plaatjes. Onze romantische strandwandeling ging niet door. De harde en vooral koude wind hield ons tegen. Overigens lekker fris hier! Onze truien komen goed van pas. 's Ochtends gewoon koude handen op straat ;-).

Na veel gelopen en nog een paar schitterende foto's te hebben gemaakt van de Harbour Bridge en het Opera House zijn we terug gegaan naar het hotel. Morgen gaan we richting de Blue Mountains, een treinreis van ongeveer 2,5 uur vanaf Sydney. We houden jullie op de hoogte!

Jacques

Ziet er goed uit daar. En altijd leuk die verhalen. Wacht alweer op het volgende en de foto's. Veel plezier.

Linda

Ziet er allemaal weer gaaf uit, 3 op Reis is begonnen ! ;-)

Ben

Leuk hoor allemaal, veel plezier en dikke kussen