demisencorina-australie.reismee.nl

Brisbane

Onze laatste dag in Australië. Jammer, onze reis zit er bijna op. Vanochtend zijn we nog even de stad Brisbane in gegaan, nadat we buiten in het zonnetje hebben ontbeten. We hebben de camper buiten de camping geparkeerd en zijn op de bus gestapt. Prima te doen. Brisbane is een moderne stad met veel winkels. Erg gezellig allemaal. Het weer zit ook goed mee, een lekker zonnetje en zo'n 23 graden. Prima uit te houden dus.

Rond de middag waren we weer terug bij onze camper en hebben we een broodje gegeten en hebben we de spullen gepakt. De camper moest om half vier ingeleverd worden en daardoor zijn we lekker vroeg op de luchthaven. We zitten nu op een lounge bank wat te relaxen en de weblog bij te werken ;-).

En dan zit onze rondreis door Australië erop. Wat een fantastische reis!!! Australië is een fantastisch land, de mensen zijn vriendelijk en de sfeer is heel gemoedelijk en relaxed. En dan komt natuurlijk de vraag: wat vonden jullie het mooist en/of leukst van de reis? Moeilijk te zeggen, het is vooral de diversiteit dat het allemaal zo geweldig maakt. In het zuiden de steden, met Sydney als absoluut hoogtepunt. Daarna reden we over de Great Ocean Road en zagen we de Twelve Apostles die toch wel heel bijzonder waren. En niet te vergeten de pinguïns, kangoeroes, koala's en emu's die we in het zuiden hebben gezien.

En dan Alice Springs, een heel eigen wereld met de Aboriginals, Ayers Rock en de Outback, we reden zelfs nog even op een kameel. De Outback is echt een super ervaring die je op een reis door Australië absoluut niet mag missen. Aan de oostkust werd de vakantie opeens heel anders. Aan de ene kant door de camper maar zeker ook door de natuur, waarbij de palmbomen en het zonnetje tevoorschijn kwamen. We zagen krokodillen in hetregenwoud in Cape Tribulation en cassowary's bij Mission Beach. Langs de kust was onze zeiltocht langs de Whitsundays'met de hagelwitte stranden geweldig en zagen we op een van de laatste dagen walwissen op een meter afstand!

Kortom, een reis die we nooit zullen vergeten en waarbij we nu al zeker weten dat we nog een keer terug willen naar dit fantastische land!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op onze weblog. Dit was zeker een motivatie om te blijven schrijven! Wij sluiten hiermee onze verhalen reeks af en zien jullie binnenkort weer in Nederland!

See ya! Demis en Corina

Jacques

Geweldig weer jullie weglog. Dit maakt het voor de thuisblijvers ontzettend leuk. Ik wens jullie een hele goede terugreis en tot gauw.

Els

Het was weer hartstikke leuk om jullie te volgen. Leuke verhalen,erg leuk om te lezen!!
Goede reis en veel liefs.

Leonie

Jeetje.. Dan zit na bijna een maand jullie reis er weer op! Tijdens de vakantie heb ik mij erg vermaakt met jullie verhalen en foto's. Toch leuk om zo je collegaatje te volgen terwijl je zelf in Nederland blijft steken (dat was trouwens afgelopen week totaal geen straf!)
Allebei een hele goed reis naar Nederland!

Groetjes
Leonie

Wim en Cobi

Wat een fantastische reis. Jullie hebben ons ook enthousiast gemaakt voor Australie. Bedankt voor alle leuke verhalen en het draaiboek ;-)
Goede reis terug en sterkte met opstarten en de jetleg.
groetjes
Wim en Cobi