demisencorina-australie.reismee.nl

Gladstone - Hervey Bay

Vandaag een kortere reisdag richting Hervey Bay, vlakbij Fraser Island. We rijden de rit in een goede 4 uur. We hebben weer gekozen voor een Big4 camping, die er overigens perfect uitziet met modern sanitair. We arriveren rond half drie en lunchen heerlijk voor onze camper in de zon.....even relaxen ;-). De camping ligt op 200 meter van het strand.

We hebben besloten om hier een dag langer te blijven, tot woensdag. We rijden vanuit hier door naar Brisbane. Omdat we nu een dag extra hier zijn, hebben we twee volle dagen. Dat is mooi want er is hier genoeg te doen. Bij het informatiecentrum in het plaatsje hebben we al wat informatie opgevraagd van tours die hier te doen zijn. De mevrouw bij de receptie op de camping heeft er ook veel verstand van, mooi!

We hebben twee tours geboekt. Morgen (dinsdag) gaan we de gehele dag naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Hier kun je alleen op met een 4WD. Wegen zijn er niet. Een volle dag, we worden om 7.00 uur opgehaald en zijn rond 19.00 uur terug.

De dag erna (woensdag) gaan we walwissen spotten. Het blijkt dat Hervey Bay zeer geschikt is om walwissen te zien, mede ook door het heldere water. De walwissen trekken in juli vanuit Antartica naar Australië (langs de oostkust bij Fraser Island ) en blijven hier tot half november. We zijn zeer benieuwd want we zitten nog erg vroeg in het seizoen. We vertrekken om 7.45 uur en zijn rond 14.00 uur weer terug. En lekker lange tocht ;-).

Els

Ik begrijp uit jullie verhalen, dat dit weer een top vakantie is. Geniet er nog maar goed van!!

cathy

He vakantie gangers, we zijn Net terug uit Italie! Heerlijk gehad.
vandaag meteen weer aan t Werk, mies is Nog lekker weekje Thuis. Nog Even genieten vh mooie weer hier.
Gaaf om al jullie verhalen te lezen, ziet er allemaal heel Leuk uit.
Geniet Nog Even v al dat moois daar!
Gr mies cate Jen En Jolie

Ellen

Hey Demis en Corina, jullie hebben al veel moois gezien en leuke dingen gedaan. Ziet er allemaal geweldig uit. Groetjes Ellen en Jan