demisencorina-australie.reismee.nl

Sydney

Vanochtend vroeg op, 6.00 uur de wekker. Vandaag gaan we naar de Blue Mountains. Dit natuurpark ligt op ca. 2,5 uur ten westen van Sydney. We gaan met de trein. Het ontbijt hebben we vanochtend zelf weer verzorgd, Demis zijn hamburger van gisteren was toch niet zo lekker gevallen. De treinreis verliep voorspoedig, we merken dat het hier low season is, overal lekker rustig! We hebben trouwens al meerdere keren bijna een frontale crash op straat gehad. De mensen lopen hier links op straat. Wij hebben rechts in gedachten en dan snap je wel wat er gebeurt. Ja inderdaad, iedere keer lopen we bijna tegen mensen op. En als we dan links gaan lopen komen we een groep toeristen tegen die hetzelfde probleem hebben als wij en lopen dus rechts. Je zou het eens moeten zien, wij lopen van links naar rechts over straat ;-)

Rond half elf kwamen we aan in Katoomba (naam komt van de Aboriginals en betekent: watervallen). In Katoomba, echt een klein dorpje, hebben we gezellig wat gedronken en gegeten. Daarna zijn de hop on/hop off bus ingestapt. Wat een leuke chauffeur, als hij iets tegen ons in de bus wilde zeggen zei hij steeds door de microfoon: 'Specially for my friends from The Netherlands....'. Elke keer als we langs een mooie route reden en hij vond dat we moesten uitstappen riep hij door de microfoon 'This is nice for mij friends from ......'. Wat is het trouwens bizar koud. Hij lijkt wel of het tegen het vriespunt loopt hier. Dit verklaart misschien waarom we mensen voorbij zien lopen met handschoenen aan en een muts op. En wij maar lachen.....wat een rare mensen....maar zij hebben het niet koud!

De Blue Mountains zijn overigens prachtig. Even een korte uitleg over de naam: de eucalyptus bomen verspreiden een soort blauwe gloed door de bergen. Hierdoor komt er een soort blauwe laag te liggen over het gebied. Er zijn prachtige uitzichten te zien met mooie watervallen. Om half vier hebben we de trein terug genomen naar Sydney. Echt wel een lange zit, 2,5 uur in de trein.

Eenmaal terug in Sydney hadden we een afspraak met Jan, jazeker, Jan onze zwager! Hij is voor Microsoft in Sydney en wat is nou leuker dan even gezellig wat eten met zijn drieën? Jan slaapt in een hotel twee straten achter ons, lekker dichtbij! We hebben gegeten vlakbij Central Station, in het zuiden van de stad. Na een heerlijke burger (nee geen MC Donalds deze keer) zijn we gezellig door de stad terug gelopen. Toen we terugkwamen bij Darling Harbour (vlakbij hotel) werden we nog even getrakteerd op een prachtige vuurwerkshow.

Jan moest naar de eerste prijsuitreiking van Microsoft. Wij hebben nog even door Darling Harbour gelopen waarna we terug naar het hotel zijn gelopen. Corina merkt nu wel dat ze zwanger is, aan het einde van de dag gaat het lichtje uit, zeker na een dag actief bezig te zijn geweest.

Morgen gaan we deze fantastische stad verlaten, eigenlijk ook wel weer jammer. Sydney is een echt een aanrader, vriendelijke mensen, schoon, goed georganiseerd en vooral ook heel duur. We betalen hier voor een bakje yoghurt van 200ml. 5 dollar. Niet normaal.

De wekker gaat weer vroeg, 5.45 uur, we vliegen om 9.00 uur naar Melbourne waar we op het vliegveld direct een auto ophalen. We zijn weer benieuwd. Links lopen is al lastig dus met autorijden houden we ons hart vast ;-)

Edwin

Klinkt prima allemaal! Ben benieuwd wat er nog komt!

Marielle

Leuke verhalen weer! Zal wel apart geweest zijn om daar samen met Jan te zitten. Mooie foto's ook! Veel plezier in Melbourne. Eetsmakelijk bij de Chinees (zag ik op facebook staan) en rij voorzichtig ;) xx

Leonie

Hey,

Jeetje.. jullie maken wel weer lekker veel mee! Leuk om te lezen.. Zal nog wel een paar jaloers achter de laptop zitten, maar geniet er maar lekker van! Ik hoop voor Corina (en natuurlijk ook voor Demis) dat de ontbijtje steeds beter worden.

Groetjes
Leonie

Jordy en Lisette

Zijn weer leuke verhalen! Het ziet er allemaal erg leuk uit. Niet spookrijden morgen he...

Kus

Oma en Opa Moerkerlen

De eerste reisverslagen zijn alweerbinnen.Het is toch
weer iets omnaar uit tekijken De foto's zijn heel mooi
Bedankt en tot weder horen

Martijn en Ageeth

Hoi Demis en Corina,
Wat een leuke en interessante verhalen!
Fijne vakantie!