demisencorina-australie.reismee.nl

Sydney-Melbourne

Tweede keer deze vakantie vroeg op, 5.45 uur eruit. Dit keer omdat we vandaag om 9.00 uur gaan vliegen naar Melbourne. Omdat de trein goed beviel de vorige dag doen we dat naar het vliegveld ook. Wel duur trouwens, 36 dollar voor een enkeltje 2 personen. In een half uurtje ben je er. Gisteren betaalden we 22 dollar voor 2,5 uur heen en 2,5 uur terug in de trein. Goed commercieel over nagedacht dus.

Bij het inchecken moesten we even ons bekende trucje uithalen. 4 kilo teveel bagage leverde ons een rekening op van 60 dollar. Dan maar even de koffer terug om e.e.a. over te laden in de handbagage. Als twee zwaarbeladen pakezels kwamen we weer te voorschijn met een koffer die precies het gewicht had dat was toegestaan. Mooi.

Eenmaal aangekomen in Melbourne zijn we op zoek gegaan naar onze auto, dat ging eigenlijk allemaal voorspoedig. Even wennen dat links rijden en vooral dat het stuur rechts zit. En niet alleen het stuur zit rechts, werkelijk alles zit aan de andere kant, dus ook de regeling voor de ruitenwissers, op precies de plek van de richtingaanwijzers. Niet handig natuurlijk als je dit al 10 jaar zo gewend bent. Iedereen herkende ons direct als toeristen als wij van richting gingen veranderen, de ruitenwissers gingen aan....en weer uit. Na een keer of 25 waren we ook hier wel aan gewend.

In Melbourne slapen we in een goed hotel in Chinatown. Dichtbij gezellige winkelstraten. 's Middags zijn we na wat winkelen naar de Rod Laver Arena gelopen voor de prachtige wedstrijd die gepland stond tussen Federer en Murray. We zaten helemaal klaar op de tribune, blijken ze in Engeland te spelen. Wat een domper. Wel een prachtig tennispark gezien alleen zonder tennissers ;-). We komen in januari wel terug.

's Avonds gezellig naar de Chinees geweest, we waren toch in Chinatown. En het was nog lekker ook. De stokjes hebben we maar ingewisseld voor bestek anders hadden we er nu nog gezeten. Na het eten nog even langs wat winkels gelopen, leuke stad!