demisencorina-australie.reismee.nl

Port Campbell - Halls Gap

Vannacht weer een koude nacht. Gelukkig hadden we wederom matrasverwarming, heerlijk! Na ons zelfgemaakte ontbijtje gaan we nog even terug naar de Twelve Apostles. Gisteren was het licht niet helemaal goed en nu komt de zon redelijk door. Toch nog net een stukje mooier als de zon erop staat ;-).

We vervolgen, na nog wat foto's van de indrukwekkende Twelve Apostles gemaakt te hebben, onze route over de Great Ocean Road. We gaan na ruim een uurtje rijden het binnenland in. Onderweg een heerlijke picknick in het gras! Hadden we het gisteren over onze gedachten van Death Valley? Nou....vandaag worden deze gedachten sterker en sterker. We rijden langs enorme weides met koeien, schapen, koeien, schapen en geen auto's of bewoonde wereld. We komen in 3 uur rijden 3 auto's tegen, tegemoetkomend. De landschappen zijn te groot om het einde te zien. Wat een bizarre afstanden zijn dit toch hier. We rijden zomaar 50 kilometer op een weg zonder kruisingen, huizen of mensen tegen te komen.

We staan nog een paar op een kruising te twijfelen waar we in vredesnaam terecht gaan komen maar na een paar uurtjes genoten te hebben van onze privéroute door het platte land van Australië komen we aan in het Grampians National Park. Nog 30 kilometer!
Midden in het bos ligt ons huisje, wat een luxe ;-)
Een groot huis met 2 slaapkamers, eigen woonkamer, keuken en badkamer en......een jacuzzi! En het allerleukste.....de kangoeroes lopen en springen hier tussen de huisjes door!

Gewapend met de camera gaan we de kangoeroes proberen mooi vast te leggen. Demis mag heel dichtbij komen, een beetje kruipen hier en daar levert fantastische plaatjes op. Ze houden ons goed in de gaten. Bij het minste geluid kijken er 3 tot 4 kangoeroes je recht aan, mooi gezicht! We zien zelfs nog een jonge kangoeroe uit de buidel steken van een moeder....echt prachtig!

Na onze fotosessie van ruim een uur maken we zelf heerlijk macaroni in ons huisje en zitten we heerlijk bij de kachel in onze woonkamer. Lekker genieten...

Linda

Grappig, moet gelijk aan de serie Skippy denken, een televisieserie uit de jaren zestig, ver voor jullie tijd, maar toch ;-)

Irene

wat een pracht hebben jullie al gezien zeg!
Genietse!!

Ben

Leuke dieren hoor, neem er maar een mee naar huis met een koala beertje voor de kleine die opkomst is hahahah
Veel plezier