demisencorina-australie.reismee.nl

Adelaide

Er is er een jarig hoera, hoera! Corina is vandaag 29 jaar geworden! De laatste jaren zijn de verjaardagen op de meest verre locaties gevierd (Chiang Mai, Skagway, Adelaide). Toch ook wel heel bijzonder ;-).

Na de felicitaties snel naar beneden want we staan aan de straat geparkeerd tot 8 uur. We konden gisteren niet parkeren in de parkeergarage (was vol) en daarom langs de weg geparkeerd. De parkeermeter kon niet verder dan 8 uur ingesteld worden. Zijn we mooi op tijd wakker. In de ochtend zijn we naar Gorge Wildlife park geweest. Dit park ligt zo'n 30 kilometer buiten Adelaide in de bergen op een klein uurtje rijden. Hier lopen de typisch Australische dieren vrij rond en mag je ze voeren. Echt wat voor Demis. Bij de eerste de beste vogel met grote snavel werd hij in zijn vinger gebeten.

Dan maar even naar de kangoeroes, echt leuk. De dieren komen heel voorzichtig naar je toe, eerst eentje, dan twee en op het laatst het je het gevoel dat je voor een complete klas eten staat uit te delen. Erg prettig als ze de lange poten aan Demis zijn trui schoonvegen. Na tien minuten een vieze trui en handen vol met bagger, maar wel kangoeroes eten gegeven!

In het park mochten we een koala vast houden. Wat een lieve dieren, echt zo zacht! Tussen een paar plensbuien door hebben we nog wat vogels gezien, wombats, pinguïns en emoes. Leuk park! Bij het souvenirwinkeltje nog een leuke knuffel gekocht ;-).

's Middags zijn we met de tram (gratis in de binnenstand) naar het centrum gegaan waar we over de drukste winkelstraten hebben gelopen. 's Avonds hebben we heerlijk zelf gekookt en zijn we in het appartement gebleven en hebben we Corina haar verjaardag gevierd met z'n tweetjes onder het genot van een stuk taart, namelijk een vanilla slice ;-)

Morgen vroeg op, we vliegen dan naar Alice Springs waar het weer waarschijnlijk een stuk beter wordt, jippie!

Larissa en Ferry

Wat een leuke reisverhalen! Goede vlucht vandaag... (brr!) en nog veel plezier! Groetjes Ferry en Larissa

yolande, henk, vera en anton

Corina hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Veel plezier nog jullie!! Leuk al die foto's van die dieren.
Vera vond vooral die babykangaroe leuk in de buidel!

Marijke

Een dag te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd. Geniet van jullie mooie reis. Groetjes Robbert, Marijke en Tessa

Jessica

Nog van harte met je verjaardag!