demisencorina-australie.reismee.nl

Adelaide - Alice Springs

Je hebt wel eens van die dagen dat het niet mee zit. Je weet wel, van die dagen dat alles tegen zit. Wij hadden er eentje, op zaterdag 14 juli (zwarte zaterdag in Nederland toch?)

's Ochtend liep alles nog op rolletjes. Vroeg op, snel aankleden en op weg naar het vliegveld. Bij het inpakken van de rugtas glipte de camera uit Demis zijn tas....KNAL. Lens eraf en afgebroken. Mooi, dat worden niet veel foto's meer vandaag. In alle haast naar het vliegveld gereden, nog best even stressen.....

Online inchecken bij Qantas, dat is super....dachten we. Je koffer mag niet meer dan 23 kilo wegen en de digitale weegschaal is streng ;-(. Koffer open, spullen overladen, opnieuw wegen, nu de andere te zwaar...man man man. De gewichten van de koffersmag je namelijk niet combineren.

Doorgezweten zaten we in het vliegtuig. Wel een goede vlucht gehad, prachtig uitzicht over de outback! Aangekomen in Alice Springs moesten we 2,5 uur wachten op de auto. Ja we konden hem wel eerder krijgen maar moesten dan 170 dollar extra betalen. Dachten we dus niet.
Dan maar een heerlijke tosti, helaas, de winkel lag achter de douane en dus moeten we met koffer en al weer terug door de douane (er zijn namelijk geen winkeltjes o.i.d. na de douane). Omdat de koffer nu ook door de douane terug moest werd deze eruit gehaald omdat er een (nagel) schaartje gezien werd. Helaas, Demis mocht bij de koffers blijven wachten en Corina mocht de tosti halen.

Na gesleep en veel tijd verloren te hebben (maar die hadden we toch genoeg) genoten we van onze tosti. Corina had een lekker tomatensausje geregeld, je weet wel, van die rode. Maar hoe gaat dit eigenlijk open? Misschien even knijpen, dacht Corina. FLATS. De volle inhoud van de saus in haar gezicht, nek, shirt, trui, haar, etc. We zullen jullie de foto's besparen want dan denken jullie dat er een moord is gepleegd. Dat gaat lekker vandaag!

Om drie uur konden we de auto gaan ophalen, eindelijk. Alles goed en wel geregeld, een Toyota Kruger. Mooi, die hadden we ook besteld, een 4WD. Nee zei de mevrouw, dat is een AWD. Met als verschil dat we niet op de gravel roads (onverharde wegen) mogen rijden. Oh fijn, daarom hebben we juist dit dure (!) monster gehuurd! Jammer dus. De auto is trouwens wel bizar. Een dikke SUV Toyota Kruger V6. Wat een beest! Jordy weet wel waar we het over hebben ;-). De auto heeft trouwens wel dorst, 1 op 7.

Eenmaal aangekomen op ons resort, wat trouwens hier belachelijk duur is. Ontbijtje 54 dollar voor twee personen, internet 10 dollar per uur, en zo verder, staat Corina een tijdje te staren naar haar koffer. Waarom krijg ik hem nu niet open? Euhhh, omdat de rits en zijkant volledig zijn afgescheurd? Wel ja, dan scheuren we koffer wel open, alleen gaat ie dan niet meer dicht. Koffer kapot dus. Waarom gaat alles mis vandaag?

Bij de lokale supermarkt maar spanbanden gekocht, haha, we lijken nu wel familie Flodder, een half open koffer met spanbanden aan elkaar gebonden, een dikke bak en een flut camera ;-)

Inmiddels waren we voor de bezienswaardigheden te laat want alles was inmiddels dicht. Met onze bolide zijn we maar naar de MAC gereden, dat hadden we wel verdiend!!!

Nu maar de lichtpuntjes: We worden op straat bekeken met onze dikke bak. Dit had Demis nooit voor elkaar gekregen als er alleen asfalt gepland stond ;-). Het is hier mooi weer, rond de 20 graden en geen wolkje aan de lucht! Shirtjes kunnen aan. Morgenochtend gaan we vroeg rijden naar Uluru, waar Ayers Rock ligt. Dit ligt op zo'n 6 uur rijden.

Morgen wordt het vast beter, rotter dan vandaag kan echt niet! Je hebt wel eens van die dagen........

Edwin

Wat fijn dat de Mac er toch altijd is voor jullie, die laat je niet in de steek ;) Maar wel een bizarre dag zeg, kan inderdaad alleen maar leuker worden! Ben benieuwd!

Lisette en Jordy

Nou zit idd niet mee :-( Hopen dat het morgen beter gaat. Jordy zegt dikke bak sjon...

Xx

Irene en Hans en Amy

Jeetje zeg! wat een drama!
Maar 1 ding is zeker erger kan haast niet meer!
Niet meer aan denken en lekker verder van je
vakantie genieten..

Jessica

mooie bak, idd!

Ben

Kom op jongens gaat wel weer beter altijd positiev blijven
xxxxxxx

Mariëlle

Jemig, wat een dag! Het was blijkbaar niet onze dag en ook niet voor de Nikons! Welke lens was het? Wel echt balen zeg! Ik weet ondertussen hoe het voelt als je met een kapotte camera zit ;) gelukkig hebben jullie nog eens lens bij je toch? Bij mij ligt het niet aan de instellingen, heb alles al geprobeerd. Ook zonder lens blijft hij de foutcode geven. Als ik de ontspanknop helemaal indruk springt het beeld een beetje scheef, dan weer terug, verder niets. Dus ik denk dat het iets is met de spiegel(motor) oid. Morgen ga ik een store zoeken, ben benieuwd. Wordt vervolgd.... ;)

Veel plezier daar en idd, mooie auto, haha.

xx

Jacques

Stel er is geen Mac. Volgens mij verhongeren jullie dan

Leonie

Wow.. Dat zijn wel even belevenissen aan de andere kant van de wereld. Gelukkig lijken jullie er nog wel van te genieten.
Veel plezier nog verder!!

Groetjes