demisencorina-australie.reismee.nl

Yulara - Kings Canyon

Vannacht slecht geslapen. Enorm koud gehad, we hadden de veel lawaai makende airconditioning (die hier als kachel dient) uitgezet. Dit werd wel heel koud. Corina heeft de halve nacht met fleechetrui aan geslapen. Half zes ging de wekker. Lekkere tijd als je toch al niet lekker geslapen hebt. En dan ook nog op een camping. En daar ging Corina, op haar teenslippers naar het toiletgebouw met een tempratuur onder het vriespunt, lekker even douchen ;-). Demis bleef nog even liggen.

Om half zeven zaten we in de auto, met een banaan in de mond genietend van de pikdonkere weg, op naar de zonsopkomst van Ayers Rock! En daar stonden we hoor, bij -3 graden Celsius naar een opkomende zon te kijken, brrrrrrr. Op zich een prachtig gezicht maar de zonsondergang van gisterenavond vonden we toch mooier. Na een uur waren onze vingers bijna afgevroren en zijn we kleunend de auto in gegaan. We waren inmiddels wel lekker vroeg op weg.

Op weg naar Kata Tjuta, ook wel The Olgas genoemd. Dit is naast Ayers Rock een enorm groot stuk rots waar je als het ware doorheen kunt lopen. Onderweg even lekker genoten van ons ontbijt in het zonnetje op een parkeerplaats. Het was inmiddels 7 graden Celsius, de tempratuur stijgt snel! Op de hoek van de afslag naar de parkeerplaats valt onze mond open van verbazing. Een kameel!?! We vragen ons nog even af of hij wel echt is, maar hij staat toch echt rustig de bladeren van de bomen te eten. Als we nog iets beter kijken, zien we ook nog een tweede. Toch wel even een raar gezicht hoor, een kameel op een meter van je auto....het kan allemaal hier ;-).

We wandelen een gedeelte van de route van de Valley of the Winds die ongeveer een uurtje duurt. Een prachtige wandeling overigens, waarbij je tussen de enorme rotsblokken door loopt en de wind hoort waaien. Hierna gaan we op weg naar Kings Canyon, op zo'n 5 uur rijden. Ondertussen blijkt de auto ook weer dorst te hebben. We tanken hier voor 1,95 AUD per liter. Ongelooflijk, ruim 60 cent duurder dan in Melbourne (commercieel?). We tanken voor 110 dollar. Nog geen 1 op 8. Dat doet toch wel even zeer. We rijden zoals gewoonlijk weer bijna in ons eentje, met af een toe een tegenligger. De file blijft ook vandaag weer uit.....

In Kings Canyon komen we aan bij een resort met een eigen Shell station (2,22 per liter(!). We hebben een mooie kamer, met eigen badkamer, dat waarderen we toch ook wel weer na onze ervaring van gisteren. 's Middags maken we een wandeling door Kings Canyon naar Kings Creek Walk. Een route naar het punt waar twee gebergtes van breed naar smal naar elkaar lopen. Prachtig weer hier, 20 graden en geen wolkje te zien!. 's Avonds bezoeken we de sunset. Minder mooi als Ayers Rock maar de moeite waard! Als afsluiter een burger en pizza gegeten in het resort. Demis had een kangoeroeburger op het menu staan. Beetje taai maar wel lekker, waarschijnlijk iets te lang langs de weg gelegen ;-)

Vanavond gaan we echt vroeg naar bed, morgen willen we om half zeven in de auto zitten. We moeten ruim 5 uur rijden naar Alice Springs en daar moeten we nog op zoek naar een koffer en een lens voor de camera. Om drie uur moeten we de auto inleveren en we vliegen om 17.20 uur naar Cairns. Een vol programma dus ;-)

Oma en Opa moerkerken

Hallo Demis en Corina Je moet maar lef hebben om in de kou naar buiten te gaan. Verder veel plezier en een hoop nieuwe dingen op doen
Oma en Opa