demisencorina-australie.reismee.nl

Kings Canyon - Cairns

Vanochtend zaten we vroeg in de auto, half zeven, precies zoals gepland. Omdat we in Alice Springs nog voor de lens en koffer moeten shoppen willen we vroeg aankomen. En dat lukt prima, het is niet druk op de weg en we tuffen lekker door....

Net na de zonsopkomst is het prachtig rijden, de horizon kleurt oranje en dat geeft een fantastisch beeld van de omgeving. We zien veel poep op de weg liggen, we twijfelen van welk dier dit is. Opeens zien we een paar wilde paarden vlak langs de weg rennen. Hoe is het mogelijk? Stel je voor dat ze op de weg hadden gestaan!! Precies na de eerstvolgende bocht moeten we vol in de remmen......er staan paarden op de weg! Haha, das toch ook wat. De paarden gaan even voor de auto uit rennen en springen van links naar rechts. Grappig om te zien. De foto werd nog even lastig. Het duurt even voordat de reserve camera is opgestart, eenmaal geklikt zijn de paarden al van de weg af.

In Kings Canyon hebben we de auto niet helemaal vol gegooid, de prijzen zijn zo hoog dat we de rest wel tanken onderweg. We hebben een tankstation op het oog dat mooi past met het aantal nog te rijden kilometers met onze brandstof voorraad. Aangekomen bij het station staat er een mooi bord 'out of order' niemand te zien, sta je dan toch even raar te kijken. Het volgende station is op 55 kilometer met nog 75 kilometer voorraad. Moet net gaan dus geen plankgas meer.....en daar gingen we met onze cruisecontrol, 95 door de Outback. Haha, wel even genieten van de omgeving. Het kwam natuurlijk allemaal goed.

In Alice Springs waren we mooi op tijd, we zijn direct naar onze camerashop gegaan die afgelopen zaterdag gesloten was. Gelukkig hadden ze exact dezelfde lens die kapot was gegaan, 500 dollar. Das geen misselijk prijs! Na wat praten krijgen we 50 dollar korting. Het is niet anders, hebben we in ieder geval weer onze vertrouwde lens terug ;-).
Ook de koffer is geen probleem, we zoeken een mooie uit en we kunnen weer op pad! Zo komen we in ieder geval lekker van ons geld af ;-)

In Alice Springs hebben we het Flying Doctor Centre bezocht, hier kun je zien hoe alles werkt rondom de Flying Doctors en krijgen we een korte film te zien. Leuk om te zien! We kopen ook nog een grappig slabbetje, lekker burgerlijk ;-)

We brengen ook nog een bezoek aan de School of Air. Hier krijgen de kinderen die niet naar school kunnen omdat ze te ver weg wonen, les via internet. Zo heeft deze school een leerling die op 1400 km afstand woont! Het lesgeven via internet in Australië is in de wereld erg bekend geworden. We krijgen een uitgebreide presentatie en zien hoe het in de praktijk werkt. Kinderen die 1.500 kilometer uit elkaar wonen zitten bij elkaar in de klas en krijgen op deze manier dagelijks les, incl. sportles!

We zijn mooi op tijd op de luchthaven van Alice Springs. Hier kunnen we nog even verbinding maken met internet en wat verhalen online zetten. We hebben de afgelopen drie dagen nauwelijks bereik gehad, zelfs geen mobiel netwerk.

En nu zitten we gezellig in het vliegtuig op weg naar Cairns. Onze volgende bestemming. Vanavond slapen we voor de laatste keer in een hotel, morgen gaan we de camper ophalen. We zijn benieuwd! De komende anderhalve week slapen we dus op campings en gaan we ons vermaken met onze eigen keuken en barbecue ;-)

Mariëlle

Leuke verhalen weer! Heel veel succes en plezier met de camper. Hoop dat 'ie een beetje goed geïsoleerd is ;)

Els

Leuk verhaal weer. Jammer dat alles daar zo bizar duur is.
Maar geld genoeg toch....
Veel succes met de camper!

yolande

ja er zal toch wel een kachel in de camper zitten?

groetjes