demisencorina-australie.reismee.nl

Cairns - Cape Tribulation

Onze laatste nacht in het hotel zit erop, op naar de camper! Bij de camperverhuur was het wel even wachten, om 10.00 uur aanwezig en om 12.15 uur reden we weg met de camper. Dat schijnt normaal te zijn maar daar hadden wij even niet op gerekend.

Maar, we hebben hem opgehaald! Wat een leuke camper, lekker ruim voor 2 personen en voorzien van de nodige luxe. Het rijden is even wennen en dan met name de snelheid. Vorige week bliezen we iedereen van de weg, nu moeten we veelvuldig links uitwijken om mensen voorbij de laten gaan ;-).

Na flink boodschappen te hebben gedaan, gingen we op weg naar Cape Tribulation, een natuurpark op zo'n 2 uur ten noorden van Cairns. Dit tropisch regenwoud staat o.a. bekend om de krokodillen en de cassowary's (de op een na grootste vogel ter wereld) die hier voorkomen. Morgen maken we een boottocht over de rivier op zoek naar krokodillen.

Om in Cape Tribulation te komen moesten we met de ferry de Daintree rivier oversteken. Hoppakee, met de camper op de ferry. We mochten de camper niet verlaten i.v.m. krokodillen in de rivier. Na de overtocht met de ferry (duurt maar 5 minuten ;-) rijden we het regenwoud in. We vonden het al vreemd dat we over 30 kilometer een uur gingen rijden. Nu weten we waarom. Alleen maar stijle bochten omhoog, omlaag, smalle wegen, houten bruggen, etc. Een prachtige weg om te rijden maar het duurt wat langer....

Rond vier uur bereiken we onze camping die we telefonisch die ochtend hadden besproken. Het campinggevoel komt weer helemaal boven. We lopen weer met de wc rol naar het toiletgebouw ;-)
We maken ons eten op de buiten bbq die in de camper geïnstalleerd is. We eten gebakken aardappeltjes met worstjes en wat groente.

Nadat we de route voor de volgende dag hebben bepaald (Mission Beach)gaan we douchen en bouwen we onze camper om tot kingsize bed. Ziet er goed uit! Morgenochtend melden we ons om half negen bij Scott, de eigenaar van de camping, we gaan dan zijn krokodil eten geven (hij dan ;-)).

Els

Zeker wel grote camping. En klinkt bekend gebakken aardappeltjes met worstjes.

Veel plezier en groetjes