demisencorina-australie.reismee.nl

Cape Tribulation - Mission Beach

Om half negen stonden we klaar om met Scott de krokodil eten te gaan geven. In een vijver heeft hij een eigen krokodil leven. Scott waarschuwde ons niet te dicht bij het water te staan en op minimaal 3 a 4 meter van het water te blijven. Krokodillen kunnen zo'n 3 meter ver uit het water springen en iemand het water in trekken. Maar Dorus had niet veel zin vandaag, hij bleef stilletjes in het water liggen en lustte zijn vlees niet. Na een paar minuten kwam hij gedeeltelijk op de kant. Wat een immens groot dier! Na Dorus bezocht te hebben zijn we nog langs de kangoeroes gelopen en hebben we ze wat eten gegeven. Bij terugkomst bij onze camper viel ons op dat de gehele boom boven ons vol hing met vleermuizen. Dat had Corina gisterenavond ook niet moeten weten, haha.

Om half twaalf hadden we een krokodillen tour geboekt. Met deze tour gingen we de Cooper Creek rivier op langs mangrove bossen, op zoek naar krokodillen. Onze gids gaf ons de instructie bij problemen het reddingsvest aan te trekken maar in geen enkel geval het water in te duiken. We vroegen ons af waarom, maar dat wel snel duidelijk. Direct na vertrek zagen we een krokodil liggen op de kant in het zand, een vrouwtje (gehoord van de gids ;-)), laat dat tje maar weg, 2,5 meter. Ze lag met de bek open. Dit is voor een bepaald soort vogeltje die haar tanden schoon maakt en vervolgens weer weg vliegt. Jaja, een biologie lesje is er niets bij ;-).

Even verderop lagen er nog twee. Een daarvan was ongelooflijk groot. Hadden we het net over 2,5 meter, deze was ruim vier meter! Die wil je echt niet tegenkomen als je pootje zit te baden. Onze gids vertelde dat een krokodil je kunt zien, op verre afstand kunt horen (bijvoorbeeld als je je handen in het water wast), zelfs als de krokodil onder water gaat kan hij je blijven zien. We besluiten onze plannen om een baantje te trekken even op te schuiven in de agenda.

Na de krokodillen tour gaan we op weg naar Mission Beach, op vijf uur rijden. Een flink stuk. We hebben ervoor gekozen om vandaag meer te rijden zodat we morgen een iets kortere reis hebben. Anders was de reis morgen te lang geweest. Onderweg worden we weer flink gewaarschuwd voor cassowary's. We komen er geen een tegen onderweg. Wie weet morgen!

Op Mission Beach komen we tegen de avond aan. Een prachtig gelegen camping, direct aan het strand. Het zand waait nog net niet je camper in. We hebben een leuke plaats, we eten gezellig buiten en rusten lekker uit. We overnachten hier en gaan morgenvroeg weer verder richting Airlie Beach, bekend om de Whitsunday Islands.