demisencorina-australie.reismee.nl

Mission Beach - Airlie Beach (Whitsundays')

Vanochtend worden we wakker met stralend weer! Dat wordt gezellig buiten eten ;-). Eitje koken, toast bakken, jus d'orange.....
Onze achterbuurman, een gezin uit Duitsland was ook buiten zijn tafel voor vijf aan het dekken en dacht er hetzelfde over (gezellig met het gezin in het zonnetje...). Maar hadden we het gisteren niet over cassowary's? Die grote vogels van 2 meter? Die hebben ze hier ook! Demis zag vanuit de camper in zijn ooghoek de cassowary langs de camper lopen, wauw! Dat dacht de cassowary ook over de gedekte tafel bij de buurman. Daar gingen de broodjes! Rustig genoot onze gevogelde vriend van al het lekkers dat de buurman gedekt had. Sta je toch even raar te kijken als je tafel wordt leeg gegeten. En geloof me, deze vogel jaag je echt niet weg. Zeker niet als je weet dat ze erg gevaarlijk kunnen zijn en een mens dodelijk kunnen verwonden en ook nog eens met een snelheid van 50 km per uur kunnen lopen. Na zo'n tien minuten was de vogel vertrokken en konden we heerlijk buiten eten. We hebben de buurman nog een broodje aangeboden maar hij had nog voorraad.

Met de toast en het ei in zijn mond zag Demis echter na een paar minuten de cassowary weer aankomen, richting onze tafel. O jee, inpakken en wegwezen!!! Zo te begrijpen rook hij het eten want hij ging steeds harder lopen. Op het laatste moment konden we binnenkomen en aten we van narigheid het ontbijt maar binnen. Stomme *^%$## vogels ;-). Gisteren wil je er heel de dag eentje tegenkomen en nu eet ie bijna je ontbijt op.

Nadat de vogel was gevlogen (figuurlijk dan, want echt vliegen kan hij niet) vertrokken we mooi op tijd richting Airlie Beach, op zo'n zes uur rijden. Wederom een lange rit. We zaten om negen uur in de auto, na wat stops en een lunch onderweg kwamen we rond half vijf aan in Airlie Beach. Dit gebied staat bekend om de Whitsunday Islands, de prachtige witte stranden met helderblauw water. Omdat we morgen graag een dag willen zeilen en snorkelen willen we zo snel mogelijk een tour boeken. We stoppen bij een informatiecentrum omdat we de camping niet kunnen vinden. Corina vraag nog even of we nog een tour kunnen boeken voor morgen. Helaas zegt de mevrouw, dat is waarschijnlijk allemaal al vol. Dat zou echt balen zijn want wij hebben morgen toch echt de hele dag vrijgehouden voor zo'n excursie. Corina legt uit wat we precies willen waarna de mevrouw direct aangeeft dat ze gezien heeft dat Corina zwanger is. De illusie dat het nog niet opvalt is dus gelijk voorbij ;-). Ze heeft wel voor ons een prachtige tour op het oog met een catamaran die de gehele dag duurt, maar dat wordt dan waarschijnlijk wel overmorgen. Voor de zekerheid belt de mevrouw het boekingskantoor even en wat blijkt.... we hebben geluk! Er zijn nog precies twee plaatsen vrij! Boeken!

We worden morgenochtend om zeven uur op de camping opgehaald en zullen rond half zeven 's avonds weer terug zijn. Dat wordt dus (weer) vroeg op morgen. Maar het belooft een mooie dag te worden.....