demisencorina-australie.reismee.nl

Airlie Beach (Whitsundays' - Gladstone)

Vandaag een reisdag op het programma. We hebben gepland om naar Rockhampton te rijden maar hopen nog iets verder te komen. De planning is om een extra dag te blijven in Hervey Bay, dat aan de kust bij Fraser Island ligt. Wij zien bij het rijden dat de omgeving verandert, van suikerrietvelden en bananenplantages naar savanne gebied. Meer kale gele vlaktes met afwisselend bomen.

Omdat de reis goed verliep zijn we doorgereden naar Gladstone, een plaats op ruim 100 kilometer van Rockhampton. We hadden alleen nog geen camping geboekt. In Gladstone hebben we even moeten zoeken maar we hebben er eentje gevonden. Beetje vage camping. Aangezien het al donker was besloten deze maar te accepteren. Onze vertouwde Big4 campings (goede 4 sterren campings) zijn er niet in Gladstone Wel een sociale camping overigens. Onze buurvrouw kwam direct kennis maken en stelde voor om vanavond iets te komen drinken bij haar. Nou nee. Beetje vaag type dat zo te begrijpen al 12 maanden in haar caravan van 35 jaar oud woont. Daarnaast had ze naar ons idee ook een pilsje teveel op. Dat doen we dus maar niet. We sluiten ons wel op in ons mobiele huis ;-).

Onze camper bevalt trouwens prima. We hebben de beschikking over van alles en nog wat; airconditioning, magnetron, 3 gaspitten, douche, toilet, enz. We missen eigenlijk alleen nog de vaatwasser. Een verbeterpuntje ;-)

Irene

Ja je kan niet alles hebben he!
Waardeer je hem des te meer als je weer
thuis bent.